måndag 20 april 2009

Klasspress!

Idag är en bra dag.

För det första så är det ju faktiskt min födelsedag. Jag har dock insett idag att jag håller på att bli vuxen. Jag har nått en ålder då man inte riktigt bryr sig så mycket om sin födelsedag. Den har bara varit chill och jag är helt nöjd med det. Det blev i alla fall glass och chips på bröderna Löfvings altan i det underbara vädret på eftermiddagen eftersom vi tyvärr ställde in MUF Strängnäs styrelsemöte i brist på styrelseledamöter.. Struntsamma, det var inte det jag skulle berätta om och det var inte främst därför som detta är och har varit en bra dag.

Det är framför allt en bra dag därför att vår käre MSU-ordförande Gustav Löfving har hållt sin allra första klasspress på en högstadieskola utanför Eskilstuna!
Det gick jättebra tror jag, Gustav säger att det gjorde det så jag litar på honom ;) Han pratade om Konservatismen och Liberalismen för en årskurs 8 klass och han var i alla fall så duktig att läraren skjutsade honom in till stan ungefär 2,5 mil.

Jag är sjukt stolt över Gustav, dels för klasspressen, men också för att han har gjort och gör ett fantastiskt jobb med MUF Strängnäs. Som ordförande för MSU-kommittén så gör han nu ett väldigt bra jobb. Han kan engagera människor som få andra kan och han är en grym kampanjare. Det går riktigt bra för MUF Södermanland just nu, det är givetvis mångas förtjänst men Gustav är absolut en av de som driver vårat distrikt starkt framåt just!

2 kommentarer: